retour informatie
Hoe gaat een retourzending in zijn werk?
Wanneer u een bestelling retourneert, gaat dit volgens onderstaande procedure:
14 dagen afkoelingsperiode
Bij LB Solutions kunt u een artikel altijd binnen 14 dagen ruilen of retourneren. U dient dus binnen deze periode melding te maken, terwijl het product wel buiten deze periode retour mag komen. U heeft 14 dagen de tijd om na de melding de producten terug te sturen. Deze afkoelingsperiode gaat in op de dag ná aflevering van het pakket. De retourartikelen dienen zo origineel en oorspronkelijk als mogelijk te zijn verpakt. De retourartikelen mogen niet gemonteerd en/of gebruikt zijn geweest. Alle op maat gemaakte producten kunnen niet geretourneerd worden.
Transportschade
Bij ontvangst dient direct gecontroleerd te worden of de levering compleet is en of er geen transportschade ontstaan is. Bij transportschade verzoeken wij u, dit uiterlijk 1 dag na ontvangst, per e-mail te melden aan verkoop@lbsolutions.nl. Na ontvangst van uw schademelding zullen wij samen met u zoeken naar een passende oplossing.
Retourprocedure
De bestelling dient na het ontvangen van de retourbon z.s.m. retour gestuurd te worden. Retourneer de retourartikelen indien mogelijk in de originele verpakking en onbeschadigd. Ga zorgvuldig om met de verpakking van een artikel. Wij verzoeken om geen teksten te schrijven op de originele verpakking en geen stickers of plakband te plakken op de originele verpakking. Verpak de retourartikelen altijd in een omdoos om transportbeschadiging tegen te gaan. Op de retourzending dient duidelijk het retour adres zichtbaar te zijn. Problemen met de verzending, bij of door het bedrijf dat zorg draagt voor de verzending naar ons, zijn voor risico van de klant. Bewaar daarom altijd het verzendbewijs.
Stappenplan retouren
Wilt u een artikel retourneren? Volg dan het onderstaande stappenplan:
- Log in onder uw account op lbsolutions.nl en klik rechtsboven op account, om uw accountgegevens te bekijken.
- Scrol naar beneden op de pagina, daar zie u een overzicht van u bestelhistorie.
- Klik daar bij de betreffende bestelling op de knop “meer informatie”.
- De details van die bestelling zullen dan zichtbaar worden, klik rechtsboven op de knop “terugsturen”.
- Er verschijnt een melding in beeld, die vraagt of u zeker weet of u (een deel van) de bestelling wilt annuleren. Klik OK.
- Vul nu in welk artikel van de bestelling retour gezonden wordt, op welk rekeningnummer het bedrag retour gestort mag worden en geef de reden van retournering aan. Klik vervolgens op de knop “verzenden”.
- U ontvangt op het bij ons bekende e-mailadres een e-mail dat we de retouraanvraag hebben ontvangen.
- Er zal een melding met uw verzoek naar LB Solutions verzonden worden.
- Een medewerker van LB Solutions zal uw aanvraag behandelen, indien het product geretourneerd kan worden zal de medewerker u per e-mail een retourbon (RMA formulier) en een retour adresbon toezenden.
- Print uw retourbon (RMA formulier), vul deze volledig in en stop deze in de doos van u retourzending.
- Verpak de goederen en plak de retour adresbon duidelijk zichtbaar op buitenkant van de retourzending.
- Geef de retourzending af bij een PostNL punt bij u in de buurt.
- Na ontvangst door LB Solutions van uw retourzending, zal gecontroleerd worden of de zending fysiek aan de voorwaarden voldoet. U zal via een mail notificatie op de hoogte worden gebracht dat wij de zending ontvangen hebben.
Mocht LB Solutions alles correct ontvangen hebben, dan zal het volledige aankoopbedrag terugbetaald worden.
Is het geleverde artikel defect? Lees dan eerst garantie en defecten.